Розмір тексту

Поточний розмір: 100%

Розсилка сайту

В розсилці публікується інформація пов’язана з правовим захистом інвалідів
Підписатись

Баннери

Хостінг надається: Hvosting.ua

The text size have not been saved, because your browser do not accept cookies.
Loading

Кабінет Міністрів значно спростив порядок відновлення паспортних документів

Опубліковано постанову Кабінету Міністрів від 6 червня 2023 р. №575, якою Уряд вніс зміни до Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, затвердженого постановою КМУ від 7 травня 2014 р. № 152, і Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України, затвердженого постановою КМУ від 25 березня 2015 р. № 302.

Як пояснили в Уряді, відтепер ДМС і дипломатичні установи зможуть отримувати витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Це значно спростить процедуру оформлення паспортних документів для громадян, в тому числі тих, які тимчасово перебувають за кордоном.

Так, Державна міграційна служба, її територіальні органи (підрозділи), закордонні дипломатичні установи матимуть безпосередній доступ до Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Таким чином, ці органи отримуватимуть відомості про державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження у формі витягу з цього Реєстру.

«Прийнята новація дозволить таким українцям швидше відновити паспортні документи.
Також це оптимізує роботу державних органів, адже істотно скоротиться час обробки запитів на отримання паспортів.

За рішенням Уряду усі підрозділи Державної міграційної служби України та закордонні дипломатичні установи отримують безпосередній доступ до Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Таким чином органи матимуть можливість формувати витяг про державну реєстрацію народження особи та її походження.

Тож для громадян значно спрощується процедура отримання паспортних документів. Зокрема, це дозволить українцям, які виїхали з тимчасово окупованих територій чи перебувають за кордоном через збройну агресію рф, швидше оформити свої паспорти.

Таке нововведення оптимізуватиме роботу органів ДМС та дозволить істотно скоротити час обробки запитів на отримання паспортів», зазначили в Уряді.

Так, КМУ установив, що до запровадження міжвідомчої інформаційної взаємодії між Єдиним державним демографічним реєстром та Державним реєстром актів цивільного стану громадян, передбаченої Законами «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» і «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», під час оформлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон відомості про народження фізичної особи та її походження, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені, смерть отримуються Державною міграційною службою, її територіальними органамитериторіальними підрозділами, закордонними дипломатичними установами у формі витягу шляхом безпосереднього доступу (у разі наявності технічної можливості) до Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

Зазначений витяг про державну реєстрацію народження вноситься до відомчої інформаційної системи Державної міграційної службивідомчої інформаційної системи Міністерства закордонних справ та додається до заяви-анкети.

Зокрема у Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України визначили (п. 14)

У разі коли свідоцтво про народження особи, яка народилася на території України, або витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження не подається заявником для оформлення паспорта для виїзду за кордон, у заяві-анкеті робиться відповідна відмітка
У п. 17

У разі відсутності в Реєстрі відомостей про народження фізичної особи та її походження, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені, смерть, які підлягають обов’язковому внесенню до Реєстру, в обсязі, необхідному для ідентифікації особи у зв’язку з оформленням (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміном паспорта громадянина України для виїзду за кордон відповідно до Закону України “Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус”, такі відомості з Державного реєстру актів цивільного стану громадян отримуються в порядку міжвідомчої електронної інформаційної взаємодії Реєстру та Державного реєстру актів цивільного стану громадян через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів у порядку, передбаченому законодавством.

У разі коли інформація про особу в Державному реєстрі актів цивільного стану громадян відсутня або інформація про особу потребує перевірки, одержання відомостей про особу здійснюється шляхом надсилання запитів до відділів державної реєстрації актів цивільного стану громадян та надання відповідей на них в паперовій формі.

Аналогічні зміни внесли до Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України.